Friday, April 24, 2009

Nasm sau Tasm, that is the question


Buna, un salut ciudat, dar.. ma simt ciudat. Da, deci, azi pun intrebarea nasm sau tasm. In caz ca nu ati auzit si cred ca intr-un fel ar fi bine sa nu fi auzit Nasm, este un limbaj de asamblare folosit in sistemele linux care seamana destul de mult cu limbajul de asamblare folosit pe sisteme windows, cum ar fi Tasm (asta se presupune stiut). Noah... si eu trebuie sa fac un compilator, sau mai bine zis un program care se preface sau si mai bine zis un program care ar vrea sa fie un compilator de java. In momentul in care eu trebuie sa fac un proiect, desigur ca incerc sa explorez metodele mai usoare, cum ar fi .."gata facute", adica am tot cautat pe internet si pot sa zic ca nu am gasit aproape nimic (compilatorul trebuie realizat cu analizorul lexical Lex si cel sintactic Yacc). Doar cateva carti mult prea tehnice sau ...sau nimic, deci chiar nimic despre cum sa faci un compilator (adica sa translateze in limbaj de asamblare codul Java). Mda.. cam trist, asa ca am inceput sa mai citesc despre acest nasm (o pagina "de treaba" cu exemple o puteti gasi aici, iar un manual complet pe aici pe undeva). Pentru cei nebuni (cei care nu stiu asamblare si inca citesc ) puteti gasi un tutorial destul de abordabil aici(trebuie sa mergeti la capitolul 1). Asa... deci cam atat ca trebuie sa plec, deci daca puteti sa ma ajutati, ar fi bine venit. Ciao
ps - eu militez pentru o lume in care "ciao" este CIAO si nu "ceau"
ps2 - acum mi-am dat seama ca nu am facut nicio comparatie intre cele 2 limbaje... sau de fapt am zis mai sus ca is cam la fel :p

No comments:

Post a Comment